Citrininiai-avietiniai keksiukai be kiaušinių

Trumpas pasibėdavojimas: kaip aš nemėgstu drėgmės! Kai vis lyja, o jei nelyja, tai vis tiek šlapia, nes drėgna ir nieks nedžiūsta, mano kūnas nevalingai nori gūžtis ir lįsti kur nors, kur šilta ir sausa. Idealiai – 24 laipsniai, keli debsėliai danguje ir labai švelnus vėjelis. My perfect temperature. Vis svajoju apie tai, kaip kada nors gyvensiu Italijoje, turėsiu sūrinę (jei gerčiau vyną, būtų ir vynuogynas, o gal ir bus vis tiek jis), dviračiu su krepšeliu ir aukštom rankenom važiuosiu į turgelį ir pirksiu šviežias daržoves, vaisius ir kitus skanumynus… Tik tada pagalvoju, kad temperatūrai pasiekus 27 laipsnius mano nuotaika pradeda kažkur bėgti, nejučia susiraukiu ir nepatenkinta vaikštau. Tai kaip aš išgyvensiu toj Italijoj???

IMG_2125

O kol aš ne Italijoje, o čia, Lietuvoje, kai šlapia ir nulis saulės, gyvenimą skaidrina keksiukai. Įkvėpta puikių Brigitos keksiukų su alyvuogių aliejumi, sugalvojau paskutines kiemo avietes paaukoti dėl skanaus kepinuko, o kai šaldytuve radau keletą citrinų, bet nė vieno kiaušinio, pagalvojau challenge accepted, bus keksiukai be kiaušinių. Nes gaivių citrininių – avietinių keksiukų tai norėjau. Va štai taip ir gavosi – puikūs, tikrai puikūs keksiukai, purūs, saikingai saldūs su citrinos ir aviečių rūgštele bei skaniu trupinukų sluoksniu ant viršaus. O be to, man jie tiesiog labai gražūs.

keksiukas
Citrininiai – avietiniai keksiukai be kiaušinių
12 keksiukų

270 g miltų
170 g cukraus
70 g sviesto
80 g alyvuogių aliejaus
8 v.š. citrinų sulčių
330 g paprasto natūralaus jogurto
1 a.š. kepimo miltelių
1 a.š. sodos
Žiupsnelis druskos
Sauja aviečių (aš dėjau po 4-5 avietes į vieną keksiuką)

Trupiniams ant viršaus:
60 g miltų
55 g cukraus
55 g sviesto

Tirpintą sviestą, aliejų, cukrų ir mažą žiupsnelį druskos išplakite. Tuomet supilkite jogurtą ir citrinų sultis. Miltus sumaišykite su kepimo milteliais bei soda ir švelniai įmaišykite į tešlą. Į keksiukų kepimo formą su įdėtais popierėliais pilkite tešlą, užpildydami kiekvieną duobutę 2/3 viso aukščio. Į kiekvieną būsimą keksiuką įspauskite po 4-5 avietes, arba, jei norisi, daugiau.

Sviestą supjaustykite kubeliais ir trinkite tarp pirštų su miltais ir cukrumi, kol gausite nedidelius trupinukus. Juos užbarstykite ant keksiukų ir kepkite juos 180 laipsnių orkaitėje 25-30 minučių, arba kol į vidų įkištas pagaliukas išlįs sausas. Iškeptus keksiukus atvėsinkite 10 minučių ir tada skanaus :)

IMG_2136

Įrašo “Citrininiai-avietiniai keksiukai be kiaušinių” komentarai: 6

  1. Šakės kaip skaniai taviškiai atrodo :) Pas mane kažkaip dažnai apskrudę gaunasi, o va tokie šviesūs man patys skaniausi, dar su crumbles on top ir tos uogos, aaaaa. Su puodeliu kavos iš ryto – pasaka. Aš, beje, irgi dabar Lietuvoje, tai oras va tik vakar vasariškas buvo, mano akimis. Aš tai mėgstu kai karšta būna, bet kai per daug, tai tikrai labai vargina, fiziškai net kažkaip būna sunku pasijudinti, pvz. jeigu dirbti reikia tai eina sau… Karjerą kurti geriau šaltesnėse šalyse… :))

    • Va kažkaip prisišnekėjau apie tą lietų ir dėjo karščių :D Bet gerai, reikia džiaugtis vasara :) Karjera ir šaltesnės šalys yra faktas, bet man asmeniškai tai taip neromantiška… Svajonė būtų suderinti ir karjerą, ir gyvenimo malonumus, kurių apstu pietų šalyse :)

  2. Tikrai labai puikus receptas! Deja, man vis nepavyksta šių keksiukų tinkamai iškepti, nors kepu 180 C daugiau nei 35 min., betraukiant juos iš orkaitės jie vis “sukrenta“… Kažin, ką darau ne taip? Laikausi visų nurodymų, na, tik uogų negailiu ir dedu daugiau, gal dėl to?

    • Tikrai gali būti, jog dėl to. Didesnis uogų kiekis kepant išskiria daugiau drėgmės, dėl ko keksiukai tampa “silpnesni“. Recepte nėra kiaušinių, stipriai surišančių tešlą, tad šiuo atveju mažiau uogų lygu tvirtesnis keksiukas :)

Leave a Comment